Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché; v souvětí pak věty hlavní a vedlejší
formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního představení a názory na umělecké dílo (recenze, kritika, ...)
porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování
tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity |
druhy vět vedlejších |
vytváří čtenářský záznam - součástí je také charakteristika a dopis |
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
-porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu).zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci.
|
Project 3, lekce 5A, B, C
Vánoce
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí. |
Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost.
Zkoušení - téma "Oblečení" - Hoy llevo...+ slovní zásoba. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
|
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života.
Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět.
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností.
Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace.
Tvorba otázek.
|
Gramatika:
Vazba ich möchte + infinitiv.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Témata:
Mein Tagesprogramm, Advent und Weihnachtszeit - zvyky a tradice v německy mluvících zemích.
|
Matematicko fyzikální základ |
nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací; užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů
využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem |
plánování individuálního vzdělávací pokroku v rámci přípravy na pís. práci
opakování vlastností rovinných útvarů a jejich doplnění
zavedení výkonu |
|
Člověk a společnost |
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé.
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod.
Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje.
|
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky.
Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech.
"Charta lidských práv
PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – Listina základních práv a svobod.
Rozložení surovinových a energetických zdrojů.
|
8.12. test - Významné evropské státy v 17. a 18. století. |
Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
provádí jednoduché hudební improvizace.
|
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis //Pr. Téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – artefakty mající vztah k Evropě a světu.
vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu |
interpretace vybraných uměleckých děl baroka, romantismu, klasicismu...
"zhudebnění" vybraného uměleckého díla pomocí orfových nástrojů
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
Volejbalová průprava, hra.
Gymnastika.
Doplňkové sporty.
Výživa - stravovací režim, obecná doporučení, živiny. |
|
Člověk a svět práce |
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
inflace |
|
Člověk a příroda |
Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi.
Vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek.
Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání neživé přírody. |
oddělování složek směsí
faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky |
laboratorní práce
PT: Osobnostní a sociální výchova, kooperace, týmová spolupráce |